روداب

روداب

روداب

روداب

تردد وسایل نقلیه سنگین،بلای جان مردم روداب

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ق.ظ

رودابخراسان:تردد این خودروها باعث ترس مردم از رفت و آمد در مسیر بولوار اصلی شهر شده است. همچنین ترافیک در خیابان اصلی شهر زیاد شده که بیشتر مردم با موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی جرات تردد در مسیر بولوار اصلی را ندارند[...]

شهر«روداب» با جمعیتی حدود ۵ هزار نفر در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد که به دلیل مرکزی بودن این شهر، بیشتر اهالی روستاهای اطراف برای رسیدن به مرکز شهرستان(سبزوار) از داخل این شهر تردد می کنند. در فاصله ۳۵کیلومتری این شهر، کارخانه سیمانی قرار دارد که باعث شده روزانه حدود ۳۰۰ بونکر حمل سیمان از داخل شهر تردد کنند.

این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی زیادی شده است. از سوی دیگر رفت وآمد خودرو های سنگین به علت وجود معدن های زیاد نیز مشکلات فراوانی برای اهالی شهر «روداب» ایجاد کرده است.

مشکل تردد شهروندان

یکی از کسبه شهر روداب در باره مشکلات ایجاد شده از تردد ماشین آلات حمل سیمان به خراسان گفت: تردد این خودروها باعث ترس مردم از رفت و آمد در مسیر بولوار اصلی شهر شده است. همچنین ترافیک در خیابان اصلی شهر زیاد شده که بیشتر مردم با موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی جرات تردد در مسیر بولوار اصلی را ندارند.

«حسن قلعه نوی» افزود: در زمان بازگشایی مدارس، تردد کودکان و دانش آموزان در این مسیر بسیار خطرناک است. خانواده ها برای رفت و آمد فرزندانشان خیلی دلهره دارند. لذا مسئولان منطقه باید به فکر ایجاد یک کمربندی در این شهر باشند تا آرامش به این شهر کوچک برگردد.

یکی دیگر از اهالی این شهر اظهار داشت: تردد این وسایل نقلیه باعث آلودگی صوتی و کثیف شدن هوای شهر می شود.

"مهدی نجم الدین "اظهار داشت: در برخی مواقع صدای ترکیدن لاستیک خودروها مانند صدای انفجاراست که باعث رعب و وحشت مردم می شود. همچنین تردد ماشین آلات سنگین در داخل شهر باعث ایجاد گرد وخاک زیادی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر تردد این خودروهای سنگین در هنگام شب صورت می گیرد که صداهای دلخراش ناشی از ترمز خودروها باعث سلب آسایش شهروندان ساکن در مجاورت بولوار اصلی شهر می شود.

ایجاد مشکلات اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر روداب نیز تردد خودروهای حمل سیمان از داخل شهر را زیان بار دانست و افزود: تردد خودروهای سنگین علاوه برایجاد دلهره برای شهروندان، گاه باعث مشکلات اجتماعی نیز می شود و امنیت و آرامش مردم را به خطر می اندازد.

«رضا قلعه نوی» با تاکید برضرورت احداث کمربندی برای این شهر افزود: باید احداث کمربندی را با وجود مشکلات مالی موجود در اولویت برنامه ریزی شهری خود قرار دهیم تا خواسته و مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

ضرورت احداث کمربندی

شهردار روداب نیز با بیان این که روزانه حدود ۳۰۰بونکر حمل سیمان از داخل این شهر تردد می کنند افزود: شهر روداب معادن زیادی دارد در نتیجه تردد وسایل نقلیه سنگین برای حمل مواد معدنی علاوه بر بونکرهای حمل سیمان، مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

«کاظم خلیلی دارینی» خاطر نشان کرد: تردد خودروهای سنگین علاوه بر ایجاد آلودگی های صوتی و خطر جانی برای شهروندان، به تاسیسات شهری هم آسیب های فراوانی وارد کرده و حتی به زیرساخت های شهری هم آسیب رسانده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حل این مشکل خاطر نشان کرد: مطالعات احداث کمربندی برای شهر روداب با همکاری شورای همتای استانداری در حال انجام و پیگیری است. طرح احداث کمربندی از سوی مشاور آماده شده و مراحل تصویب طرح نیز در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: برای احداث چنین طرحی اعتبار لازم را نداریم بنابراین خواستاریم مسئولان استان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و اعتبار لازم برای احداث کمربندی شهر نیز در نظر گرفته شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۵
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی