روداب

روداب

روداب

روداب

کمیته امداد روداب بخش روداب شهرستان سبزوار یکی از پهناورترین بخش های کشور محسوب می شود ؛ ولی در عین حال یکی از بخش های محروم و کم برخوردار استان خراسان رضوی است. کمیته امداد در این بخش به صورت محدود و فقط توسط یک مددکار اداره می شود و مددجویان برای برخورداری از خدمات این نهاد مشکلات فراوانی دارند[...]

یکی از اهالی روستای ملوند که برای دریافت تسهیلات کارگشایی کمیته امداد مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت:برای رفع مشکلم وبرای دریافت وام کارگشایی که 700 یا 800 هزار تومان است به اداره روداب درخواست دادم وحالاکه نوبتم شده باید برای تشکیل پرونده به سبزوار بروم.وی که به دلیل فوت شوهرش کسی را برای انجام کارهای اداری ندارد افزود:سواد آن چنانی ندارم و به همین دلیل چند روز باید در سبزوار سرگردان باشم.

دهیار روستای«اردیز»که 55خانوار از 142خانوار این روستا تحت پوشش کمیته امداد امام هستند ودرفاصله حدود110کیلومتری روداب قرار دارد در خصوص مشکلات مددجویان امداد اظهارکرد: بیشتر مددجویان برای انجام کارهای خود به سبزوار مراجعه می‌کنند و چون پرونده ها ومددکار آن ها در روداب است باید برای انجام برخی کارها به روداب مراجعه وحدود115کیلومتر را با جاده های خاکی وهزینه های فراوان کرایه برای دریافت خدمات طی کنند.علی زمانی با اعلام نارضایتی از نحوه ارائه برخی خدمات این نهاد خاطرنشان کرد: هنگام توزیع بسته های حمایتی که به صورت پیامکی اطلاع داده می شود به دلیل ضعف آنتن دهی در کل بخش و به دلیل این که بیشتر مددجویان کم سوادند وشماره های اطرافیان وفامیل را می دهند بنابراین زمانی از ارائه خدمات مطلع می شوند که موعد آن گذشته است.

امام جمعه روداب نیز گفت: استقرارکمیته امداد با وجود این همه محروم ومحرومیت منطقه در روداب یک ضرورت ویکی از نیازهای اساسی منطقه است.

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم افزود:37درصد مردم بخش روداب تحت حمایت کمیته امدادهستند وحدود20 درصد هم متقاضی وجود دارد و مددجویان محروم باید بیش از صد کیلومتر را با هزینه های فراوان طی کنند تا بتوانند به سبزوار برسند و از خدمات این نهاد استفاده کنند.بسیاری از مددجویان به دلیل این که مشکلاتشان در واحدهای تخصصی باید حل شود چندین مرحله باید مسیر روستا به سبزوار و روداب را طی کنند وهزینه های فراوانی را بپردازند که گاه این هزینه ها ارزش خدمات ارائه شده را بسیار پایین می آورد واین نوع خدمت رسانی به قشر محروم منطقه مطلوب وپسندیده نیست.

بخشدار روداب هم گفت: استقرار کمیته امدادیکی از مطالبات دیرینه مردم روداب است چون حدود 35درصد جمعیت بخش تحت پوشش این نهاد هستند.

محمودشم آبادی در باره ضرورت استقرار این اداره افزود:فاصله زیاد بخش روداب با مرکز شهرستان ضرورت استقرار کمیته امداد را دو چندان کرده است.

مدیر کمیته امداد سبزوار گفت:حدود 1900خانواده یعنی حدود35درصد بخش روداب ، مددجوی کمیته امداد هستند و فعلا به صورت شاخه فرعی است که باید به اداره تبدیل شود. البته در مرکز روداب پست تشکیلاتی اختصاص نیرو نداریم و تنها نیروی موجود نیز از سبزوار تامین شده است.

سیدحسین کرابی افزود: مصوبه استقرار این اداره در روداب دریافت شده ولی تاکنون ابلاغ نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۰
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی