روداب

روداب

روداب

روداب

عشایر رودابرییس اداره امور عشایری سبزوار:امسال یک خانه بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در منطقه عشایری روداب سبزوار احداث می شود[...]

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: دولت و مسوولان توجه خوبی به بهداشت و درمان عشایر دارند و خدمات مطلوبی در این زمینه به عشایر ارائه می شود.
 محمد نبوی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این راستا امسال یک خانه بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در منطقه عشایری روداب این شهرستان احداث می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون مناطق عشایرنشین این شهرستان توسط گروههای سیار مراکز درمانی خدمات رسانی می شوند.
وی گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه نیز عشایر منطقه روداب شهرستان سبزوار به صورت رایگان معاینه و درمان شدند.
نبوی فرد افزود: برای کمک به ساکنان مناطق محروم عشایری این شهرستان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یک تیم 70 نفری سلامت را به مناطق عشایرنشین چاه تلخ، گراب، شند و موسی آباد روداب سبزوار اعزام کرد.
وی این تیم را متشکل از پزشک متخصص، ماما، پرستار، دارو یار، مددکار و سایر کادر اداری و پشتیبانی ذکر کرد.
وی افزود: در مدت استقرار تیم مزبور حدود 95 نفر از عشایر این منطقه به صورت رایگان معاینه شدند و هزینه های داروی آنها نیز از سوی اداره امور عشایری شهرستان پرداخت شد.
وی گفت: در مجموع 615 خانوار عشایری در شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب زندگی می کنند.
وی ادامه داد: 70 درصد این جمعیت در بخش روداب سبزوار و بقیه در بخش مرکزی این شهرستان و شهرستانهای خوشاب و داورزن استقرار دارند.
به گفته نبوی فرد این عشایر 70 هزار راس گوسفند و بز و حدود 3600 نفر شتر دارند که سالانه 20 درصد گوشت قرمز مصرفی شهرستان سبزوار و معادل حدود 900 تن را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی