روداب

روداب

روداب

روداب

رودابرئیس جهاد کشاورزی روداب سبزوار گفت : حضور دلالان در روداب عاملی برای ضرر و زیان جوکاران این منطقه محروم شده است[...]

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی سبزوار قاسمعلی نیک پسند با اشاره به تعیین قیمت مناسب برای خرید تضمینی جو افزود: به دلیل عدم آغاز عملیات خرید جو ، کشاورزان محصول خود را با نرخ پایین به فروش می رسانند.

وی از آغاز برداشت جو در این منطقه خبر داد و افزود : به دلیل گرما و کویری بودن روداب، برداشت جو این منطقه از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر همین ماه ادامه دارد .

وی سطح زیر کشت جو آبی منطقه روداب سبزوار را 2800 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت با میانگین عملکرد سه هزار و 500 کیلوگرم در هکتار، 10 هزار تن جو برداشت شود .

رییس جهاد کشاورزی روداب سبزوار افزود: این میزان برداشت نسبت به مدت مشابه سال زراعی پارسال 60 در صد افزایش نشان می دهد که علت آن پراکنش مناسب بارندگی ها است .

وی ارقام جو منطقه روداب سبزوار را ریحان و کویر عنوان کرد و یادآورشد: هم اکنون 30 دستگاه کمباین بومی و غیر بومی برای برداشت جو در منطقه روداب فعالیت می کنند .

بخش روداب سبزوار با داشتن 4100 بهره بردار فعال بخش کشاورزی دارای بیش از 10 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

روداب سبزوار یکی از پهناورترین بخش های کشور می باشد که در جنوب غربی سبزوار قرار دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۰
هادی قلعه نوی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی