روداب

روداب

روداب

روداب

آغاز به کار مرکز تحقیقات کشاورزی روداب سبزوار

دوشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ

باادبرئیس بسیج دانشجویی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس گفت:در ایام نوروز 1394 مرکز تحقیقات کشاورزی روداب سبزوار را با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) افتتاح کردیم و این مرکز با بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان در فاز نخست راه‌اندازی شد و جمعاً 300 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز آن پیش بینی شده است.[...]

رئیس بسیج دانشجویی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس گفت: امروزه نگرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که بسیج دانشجویی را به عنوان یک فرصت برای پیشرفت می‌دانند و همدلی و همزبانی مد نظر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان حاکم است.

باادب افزود: برای سال 1394 طبق فرمایش مقام معظم رهبری رویکرد خود را توانمندسازی افراد ساکن در نقاط محروم و کم‌برخوردار تعریف کردیم که شامل طرح‌های اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی درسی و علمی، اجتماعی و غیره می‌شود و برنامه‌هایی را در این خصوص در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

باادب تصریح کرد: در ایام نوروز 1394 مرکز تحقیقات کشاورزی روداب سبزوار را با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) افتتاح کردیم و این مرکز با بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان در فاز نخست راه‌اندازی شد و جمعاً 300 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز آن پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این مرکز برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد و اشتغال غیر مستقیم آن هم شامل بدنه روستاییان می‌شود و این مرکز پس از مشهد دومین مرکز تحقیقاتی‌ است که توسط بسیج دانشجویی خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی روداب یک مرکز تحقیقات میدانی و عملیاتی است و در 4 حوزه پرورش بلدرچین، کپک، شترمرغ، و گلخانه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند و در طول سال جاری 4 مرکز دیگر در نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر و گناباد راه‌اندازی می‌شود و در این مراکز از علم دانشجو استفاده شده و در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده این مرکز در حوزه‌های برق و الکترونیک، طب سنتی، سنجش و اندازه‌گیری نیز فعالیت می‌کند.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان رضوی بیان کرد: در ایام نوروز و با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) و جمعی از مسئولان شهری و روستایی سبزوار گلنگ‌زنی از گلخانه روستای چاه‌شند را داشتیم که کاربری این مجموعه در حوزه‌های علمی و پژوهشی خواهد بود و کار ساخت آن باهدف ایجاد و تولید علوفه زودبازده و در دسترس آغاز شد و این گلخانه تا پایان اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باادب تصریح کرد: پروش شترمرغ، دام سبک و سنگین و علوفه از جمله فعالیت‌های این مرکز خواهد بود و این گلخانه با مبلغی بالغ بر 30 میلیون تومان ساخته می‌شود.

وی تأکید کرد: زمان بهره‌برداری از علوفه 18 تا 21 است و ما می‌خواهیم که با راه‌اندازی این گلخانه این زمان را به 10 تا 12 روز برسانیم تا ضمن افزایش حرفه اقتصادی آن، سبب پویایی تولید در حوزه دامداری شویم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی