روداب

روداب

روداب

روداب

نهم ربیع آغازی برای امام شناسی

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۴۸ ق.ظ

حجت الاسلام محمدصادق کفیل با بیان اینکه نهم ربیع الاول آغاز عهد و میثاق دوباره با امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، گفت: نکته ای که در این عهد و بیعت مهم است، ماندن و تداوم بر عهد است. به این معنی که کسی که عهد می بندد باید دغدغه اش این باشد که عهدش مداوم باشد و بقا بر عهد داشته باشد.

وی با بیان اینکه کسی که عهد می بندد، نباید در هیچ جایی از عهد خود روی گردان شود، خاطرنشان کرد: در دعای عهد می خوانیم. من عهد با شما می بندم، در تمام زندگی و از عهد خود روی گردان هم نمی شوم، اگر بخواهیم هیچ وقت روی گردان نشویم باید بفهمیم که با چه کسی عهد می بندیم و به مقدار شان و جایگاهی که برای امام قائل می شویم در عهد خود محکم هستیم، به همین دلیل گفته شده است که امام را بشناسیم.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه انسان هایی که از عهد خود بر می گردند امام را نمی شناسند، اظهار داشت: مهم ترین دلیل گناه در عالم عدم شناخت به حضرت حق و مهمترین دلیل نافرمانی از امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدم شناخت حضرت است. بنابراین اگر کسی گاهی عهد خود را با امام می شکند، جایگاه امام را نمی داند و نظر جامعه از نظر امام برایش مهم تر است و به نگاه جامعه بیشتر توجه می کند، انس جامعه را به دوری از امام عصر می خرد و وقتی بین امام و جامعه مردد می شود، جامعه را انتخاب می کند.

این پژوهشگر مهدوی تداوم در عهد را در معرفت افزایی دانست و بیان داشت: شناخت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دنبال خود محبت، اطاعت، ولایت و یک دل شدن را می آورد. بنابراین نهم ربیع آغازی برای امام شناسی است، آغازی برای نگاه دگر به امام است و آغازی برای یک زندگی مهدوی معنوی است.

وی با اشاره به اینکه انسان در عهد و پیمان خود توجه دارد که از آنچه نبوده بازگردد و در مسیری که باید باشد قرار بگیرد،‌ تصریح کرد: در واقعه عاشورا هر کس که می خواست شهید شود از امام سوال می پرسید که آیا به آن عهدی که با شما بستم وفادار بودم یا نه؟ در این راستا باید بگوییم آغاز امامت یعنی تفکر در وفای به عهد و محاسبه با امام بودن و پیوسته به امام عرض کردن که آیا به شما وفادار بودم.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه محاسبه منتظران منجی وفای به عهد است. چراکه آنها دائم حساب می کنند که امروز چقدر در عهدم ثابت قدم بودم، ادامه داد: عهد و پیمان به این معناست که فرد خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح دهد، یاران و شاگردان برتر امام کسانی بودند که خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح می دادند و ما زمانی مهدوی می شویم که این الگو را در زندگی خود عملی کنیم.

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: انسان مهدوی انسانی است که دغدغه و فکر و اندیشه اش فکر و خواسته امام است و با امام عهد می بندد تا زندگی اش براساس رضایت و خواسته امام باشد، یکی از ویژگی های یاران امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مطیع محض بودن است. آنها بنای زندگی خود را براساس رضایت امام قرار می دهند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه باید ببینیم دغدغه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیست؟ افزود: باید ببینیم که خواسته امام از ما چیست؟، مهدویون هر روز صبح می گویند من امام و پیشوا دارم،‌ پس باید پشت سر او بنشینم و جایی بنشینم که او می نشیند.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: مهمترین دغدغه امام پیوند جامعه با خدا و تبدیل جامعه خود محور به خدا محور، جامعه فردگرا و انسان محور به خدا محور است و باید توجه داشت که خدا را در همه جا دیدن فقط با ظهور حضرت رخ می دهد. البته باید توجه داشت که منتظرترین منتظر عالم حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و هیچ کس به اندازه ایشان عشق ظهور را ندارد. چون ظهور هدف خلقت است و با ظهور اندیشه های توحیدی در جامعه بشری ایجاد می شود.

رئیس مرکز تخصصی نماز با طرح سوالی مبنی بر اینکه در عهد با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) من برای ظهور چه کردم؟، گفت: نهم ربیع یعنی تکرار این سوال و اینکه چه کنم تا یک دقیقه هم شده ظهور نزدیک شود. برای ظهور لازم است دو کار جدی انجام دهیم: اول اینکه به داد خود برسیم و دوم اینکه به داد دین خدا برسیم و محافظ دین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راه باید رفاقت را با خدا بیشتر کنیم و شاگرد اول مدرسه خدا شویم، در مرحله بعدی باید جامعه سازی کنیم. چراکه تمامی امامان با تمام وجود دگرخواه بودند و اگر دغدغه من ظهور است، باید با تمام وجود برای ظهور کار کنم و رفاقت خود را با توحید بیشتر نمایم.

حجت الاسلام کفیل اظهارداشت: کسی منتظر است که دیگری را با خدا نزدیک تر کند و نسبت به گناه و ظلم در جامعه بی تفاوت نباشد و به داد مردم در جامعه برسد و پیوند آنها را با خدا محکم تر کند.

منبع: شبستان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی