روداب

روداب

روداب

روداب

علی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اجرای پروژه محور سبزوار- قوچان افزود : این محوراز محورهای مهم ترانزیتی خراسان رضوی است و روزانه تعداد زیادی رفت و آمد وسیله نقلیه در آن صورت می‌گیرد که باید دراین زمینه اعتبارات خاصی دیده شود و بهسازی و اجرای پروژه تعریض این محوراز سمت شهرستان سبزوار آغاز شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم.

وی گفت : این محور بیش از 42 کیلومتر طول دارد که بیش از 22 کیلومتر این محور توسط وزارت صنایع و معادن تعریض خواهد شد و بیش از 10 کیلومتر دیگر آن توسط شهرداری روداب و 10 کیلومتر دیگر نیز توسط اداره راه و شهرسازی سبزوار تعریض و آسفالت خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت : امروز معلمان مدارس روستایی نیز به دلیل خراب بودن راه‌ها از رفتن به این روستاها اجتناب می‌کنند و با این وضعیت ما از ابتدای مهر برای تامین معلم دراین روستاها دچار مشکل خواهیم شد.

گفتنی است انتظار شهرستان سبزوار از اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی این است که توجه ویژه‌ای به راه‌های روستایی این شهرستان داشته باشد.


متن خبر اصلی منتشر شده :

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب : نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی زیادی به راه‌های روستایی سبزوار صورت گرفته است.

علی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، توضیح داد: در سفر معاون روستایی وزارت راه و شهرسازی به سبزوار مسئله راه‌های روستایی این شهرستان، بررسی و صورت جلسه‌ای تنظیم شد اما متاسفانه آنگونه که باید به پروژه‌های راه روستایی در سبزوار توجه نشده است.

وی بیان کرد: راه‌های روستایی داریم که آماده بهره‌برداری و آسفالت شده‌اند. بی‌توجهی به این راه‌های روستایی که زیرساخت‌های آن نیز آماده شده در حقیقت بی‌توجهی به سرمایه‌های ملی است که در حال نابودی و از بین رفتن هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: امروز معلمان مدارس روستایی نیز به دلیل خراب بودن راه‌ها از رفتن به این روستاها اجتناب می‌کنند و با این وضعیت ما از ابتدای مهر برای تامین معلم دراین روستاها دچار مشکل خواهیم شد. انتظار شهرستان سبزوار از اداره کل راه و شهرسازی استان این است که توجه ویژه‌ای به راه‌های روستایی این شهرستان داشته باشد.

نماینده سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی به اجرای پروژه محور سبزوار- قوچان اشاره کرد وافزود: این محور از محورهای مهم ترانزیتی استان است و روزانه تعداد زیادی تردد وسیله نقلیه در آن صورت می‌گیرد که باید در این زمینه اعتبارات خاصی دیده شود. باید بهسازی و اجرای پروژه تعریض این محور از سمت شهرستان سبزوار آغاز شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم.

وی با اشاره به مشارکت وزارت صنایع و معادن در اجرای پروژه محور سبزوار- روداب، بیان کرد: این محور بیش از 42 کیلومتر طول دارد که بیش از 22 کیلومتر این محور توسط وزارت صنایع و معادن تعریض خواهد شد. بیش از 10 کیلومتر دیگر آن توسط شهرداری روداب و 10 کیلومتر دیگر نیز توسط اداره راه و شهرسازی سبزوار تعریض و آسفالت خواهد شد.

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه سرانه مصرف آب در روستاها افزایش یافته است، اظهار کرد: متاسفانه افزایش سرانه مصرف آب شرب در روستاها به دلیل خشکسالی‌های اخیر است و کشاورزان برای حفظ اراضی کشاورزی و دام‌های خود رو به استفاده از آب شرب آورده‌اند.

وی با بیان اینکه روستائیان از ارکان اقتصادی مهم در کشور هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه خشکسالی اخیر ضربه بزرگی به محصولات کشاورزی و دامداری وارد کرده و استانداری خراسان رضوی باید توجه ویژه‌ای را به وضعیت اخیر روستاییان داشته باشد و اعتبارات خاصی را برای مقابله با خشکسالی اختصاص دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سبزوار در حوزه آب و فاضلاب، گفت: متاسفانه بیش از 14 هزار انشعاب فاضلاب در انتظار اتصال به شبکه هستند که این افراد هزینه‌های مورد نیاز را نیز پرداخت کرده‌اند. اداره کل آب وفاضلاب استان در این زمینه قصور کرده و و روش کار آنان نیز روش درستی نیست و باید این انشعابات سریعتر وصل شوند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در این زمینه ما از ماده 180 مبلغ 300 میلیون تومان را کمک کرده‌ایم که امیدواریم شاهد تکمیل پروژه فاضلاب سبزوار تا سال آینده باشیم.

وی با انتقاد از استانداری خراسان رضوی برای پرداخت نشدن سهم خود در نقل و انتقال ایستگاه راه آهن اسفراین به سبزوار گفت: این پروژه دارای مصوبه هیئت دولت است. باید در یک سال گذشته کار نقل و انتقال آن صورت می‌گرفت و استانداری خراسان باید براساس مصوبه دولت، سهم اعتبارات خود را پرداخت می‌کرده است.

سبحانی‌فر تصریح کرد: انتقال این ایستگاه برای صنایع سبزوار مانند فولاد دارای اهمیت است که متاسفانه استانداری خراسان سهم خود را در این زمینه پرداخت نکرده است.

وی به تصویب طرح جامع شهرستان سبزوار اشاره کرد و افزود: این طرح بدون اطلاع شورای اسلامی شهر سبزوار و نمایندگان مجلس به تصویب رسیده که باید هرچه زودتر طرح اصلاح شود. متاسفانه در این طرح برخی مناطق شهر در خارج از محدوده قرار گرفته که این به ضرر شهروندان سبزوار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی