روداب

روداب

روداب

روداب

خسارت 40 درصدی سرما به مزارع غلات بخش روداب سبزوار

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۱۹ ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از خسارت 40 درصدی سرما به مزارع غلات در بخش روداب این شهرستان خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی بخش و شهر روداب

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار محمدجواد ایزدیان دیروز 92/12/28 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرما باعث کاهش تراکم بوته‌های غلات در واحد سطح شده و علف‌های هرز مزارع رشد بیشتری داشته‌اند که ضرورت مبارزه با آنها را افزایش می‌دهد.

وی بابیان اینکه کاهش شدید نزولات جوی و خشکسالی پیش آمده حاصل از آن عامل کم شدن علف‌های گرامینه در مراتع و دامنه به شمار می‌آید، گفت: اگر مبارزه با سن غلات در بخش به موقع صورت نگیرد شاهد طغیان ریزش سن مادری به مزارع غلات خواهیم بود و این عامل خسارت زیادی را به محصول وارد می‌کند.

ایزدیان با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش نرمال بارندگی‌ها در فروردین ماه سال آتی، باعث افزایش رطوبت هوا شده که با توجه به گرم شدن هوا، خطر شیوع زنگ زرد غلات را افزایش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به کشاورزان منطقه توصیه کرد که سرکشی مداوم از مزارع غلات و ارتباط مستمر با کارشناسان مرکز جهادکشاورزی را داشته باشند و یادآور شد: اجرای نکات فنی، میزان خسارت وارده از آفات و بیماری‌های غلات را به حداقل ممکن خواهد رساند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۹
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی