روداب

روداب

روداب

روداب

فرشاد سلطانی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه بیش از 135 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت شده است، اظهار کرد: بیش از 38 پروژه روستایی در حوزه راه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات نیمه‌تمام مانده است.

وی با بیان اینکه محور سبزوار - شاهرود از محورهای حساس و ترانزیتی در شرق کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: عموماً در این محورها باید تعداد اماکن رفاهی افزایش یابد که در این محور تعداد این اماکن کم است.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل میزان استراحت رانندگان کاهش یافته است و شاهد بروز تصادفات مختلف هستیم.

سلطانی تصریح کرد: در راستای خدمت به هموطنان در اداره راه و شهرسازی سبزوار در محورهای سبزوار به شاهرود و سبزوار به مشهد برای بالا بردن ضریب ایمنی و کاهش تصادفات 9 پارکینگ را احداث و مجهز به روشنایی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سبزوار دارای 2 هزار و 730 کیلومتر راه همسطح است، خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای نگهداری راه در نظر گرفته می‌شود در حدود 3 درصد نیاز واقعی سالانه برای نگهداری راه‌ها است.

سلطانی با بیان اینکه محور سبزوار - نیشابور تا پایان سال جاری آسفالت خواهد شد، از اختصاص بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای روکش 5 کیلومتر از مسیر سبزوار - نیشابور خبر داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار با اشاره به وضعیت محور سبزوار - قوچان خاطرنشان کرد: به علت کمبود اعتبارات فعلاً عملیات اجرایی محور سبزوار - قوچان متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در محور سبزوار - روداب دچار مشکلات مهمی هستیم و وضعیت محور نیز رو به خرابی است، یادآور شد: با توجه به اینکه این محور دارای مشخصات راه‌های روستایی و فرعی است و کارخانه سیمان سبزوار نیز از این محور به عنوان مسیر تردد خودروهای سنگین برای حمل سیمان استفاده می‌کند، علاوه بر بالا رفتن ضریب خطر و افزایش تصادفات به راه نیز آسیب‌های جدی وارد شده است.

این مسئول یادآور شد: به صورت سنتی محور را لکه‌گیری و بهسازی می‌کنیم اما این کارها مقطعی است و شرکت سیمان باید براساس وعده خود‌ محوری اختصاصی را برای خود ایجاد کند.

وی از بهره‌مندی 77 درصد از روستاهای با جمعیت 50 خانوار از نعمت راه آسفالته خبر داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۷
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی