روداب

روداب

روداب

روداب

بخش روداب در عرض 35 درجه و 37 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 57 درجه و 18 دقیقه شرقی واقع شده است این بخش با وسعت 4942 کیلومتر مربع وسیعترین بخش کشور می باشد. تمامی ساکنین بخش روداب شیعه و این بخش در 8 سال جنگ تحمیلی 71 شهید تقدیم به اسلام و انقلاب نموده است. بعلت گستردگی خاص بخش روداب سه دهستان فروغن( جلگه ای) خواشد (کوهستانی و تپه ای) کوهمائی (کویری و نیمه کوهستانی) متمایز از یکدیگر بوجود آمده اند. بخش روداب که به جرأت می توان گفت غنی ترین بخش از لحاظ معادن مختلف در کشور می باشد متأسفانه به جهت قرار گرفتن در بن بست ارتباطی نتوانسته آهنگ رشد مطلوب به خود بگیرد و همچنان جزء بخش های محروم باقی مانده است.

اما مطلع شدیم :

 با تلاش نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار و چند تن از نمایندگان محترم دیگر شهرستانها طرحی کوتاه کننده و میانبر از محور مواصلاتی اصفهان به مشهد مقدس که رابط بدنه مرکزی کشور به شمال شرق ایران است در دست مطالعه می باشد . مسیر کوتاه کننده ی معلمان – طرود – احمد آباد – روداب – سبزوار به جای مسیر معلمان دامغان. در  نامه  ی که توسط نمایندگان محترم به مقام محترم عالی وزارت راه و شهر سازی ارسال شده است  آمده است در صورت اجرای طرح فوق ارتباط مرکز با شمال شرق کشور 200 کیلومتر کاهش می یابد  که باعث منافع  استانی ,منطقه ای و ملی است. نمایندگان در این نامه خواستارتسریع بخشیدن به ادامه مطالعات و اجرای طرح مذکور شده اند.

با تشکر از نمایندگان محترم مردم شهرستان سبزوار  و امید به  اجرای هر چه زود تر این طرح  میانبر.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۲۰
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی