روداب

روداب

روداب

روداب

سخنان گهربار امام جواد ع

شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۸۹، ۰۶:۰۹ ب.ظ

فرمود: چیزى که عارى از میانه و ناف است. گفتم: دیگران گویند: چیزى است که درون ندارد، فرمود: هر چه درون دارد داراى میانه و ناف نیز هست. 7- أبو هاشم جعفرى- روزى که آن حضرت دخت مأمون امّ الفضل را بهمسرى گرفت- به او عرض کرد: مولاى من! برکت این روز بر ما سنگین و گران بود! فرمود: اى أبو هاشم، برکات الهى امروز بر ما بزرگ است، گفتم: آرى مولاى من! پس در این روز چه گویم؟ فرمود: خیر بگو که همان بتو خواهد رسید، گفتم: مولاى من، همین کار را مى‏کنم و با آن مخالفت نمى‏ورزم، فرمود: در این صورت راه یافته‏اى و جز خیر نخواهى دید. 8- و در نامه‏اى به یکى از دوستان خود نوشت: امّا از این دنیا ما نیز بهرمندیم، ولى هر کس که عقیده‏اش مطابق عقیده و مذهب رفیق و یارش گردد، هر جا باشد با او است، و آخرت سراى پایندگى است. 9- تأخیر در توبه غفلت است و بى‏خبرى، و امروز و فردا کردن بسیار حیرت است و سرگردانى، و بهانه‏تراشى بر خدا مایه هلاکت، و اصرارورزیدن بر گناه ایمنى و آسودگى از مکر (ناگاه گرفتن) خدا است، «و از مکر خداى جز مردم زیانکار خود را ایمن نمى‏دانند- اعراف: 99». 10- و نقل است: ساربانى امام جواد علیه السّلام را از مدینه به کوفه آورد و با اینکه چهار صد دینار به او داده بود باز هم بر سر صله و پاداش چانه مى‏زد، آن حضرت فرمود: سبحان اللَّه! مگر از این مطلب غافلى که زیادى و فضل الهى زمانى قطع مى‏گردد که شکرگزارى بندگان قطع شود؟! 11- بیعت زنان با رسول خدا صلّى اللَّه علیه و اله و سلّم این گونه بود که پیامبر دست مبارک خود را بداخل ظرف آبى داخل نموده و خارج مى‏ساخت، و زنان نیز به نشانه اقرار و ایمان به خدا و تأیید پیامبر و آنچه از ایشان تعهّد مى‏گرفت دست خود را در همان ظرف آب فرو مى‏بردند. 12- آشکار نمودن هر چیز پیش از استحکام، فساد انگیز است. 13- فرد مؤمن به توفیق الهى، و اندرزگوى درونى، و پذیرش فرد خیرخواه نیازمند و محتاج است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۸/۱۵
محمد برزوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی