روداب

روداب

روداب

روداب

افتتاحیه

جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰۶:۲۳ ب.ظ
شهر روداب با ارتفاع 893 متری از سطح دریا در فاصله 42 کیلومتری جنوب غرب مرکز شهرستان سبزوار با موقعیت جلگه ای در استان خراسان رضوی با آب و هوای نسبتا کویری قرار دارد.

 

ویکی پدیا هم روداب رو اینجوری تعریف کرده:

رودآب شهری است در استان خراسان رضوی در شرق ایران. این شهر در بخش رودآب شهرستان سبزوار قرار دارد. شهر رودآب در جنوب باختری شهر سبزوار واقع شده و جادهٔ آسفالته‌ای از سبزوار به آن می‌رسد. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵، برابر با ۳۷۴۰ نفر بوده‌است

در قدیم

در لغتنامه دهخدا به نقل از فرهنگ جغرافیایی ایران جلد ۹ در مورد این آبادی آمده‌است: قصبه قلعه نو رودآب مرکز دهستان فروغن بخش ششتمد شهرستان سبزوار، واقع در ۳۲ هزار گزی باختر ششتمد و ۶ هزار گزی جنوب کال شور. این ده در جلگه واقع و گرمسیر است. سکنه آن ۸۰۲ تن است. آب آن از قنات و محصول آن غلات، پنبه، زیره، و شغل اهالی زراعت است. راه ارابه‌رو دارد. در دهستان فروغن آبادی‌ای به‌نام فروغن وجود ندارد بل‌که نام بلوکی است که مرکز آن قصبه نورود آب است و دبستان دارد.

اقتصاددر منطقه پروند در حوالی رودآب کارخانه سیمانی به نام کارخانه سیمان لار (البته جدیدا میگن سیمان سبزوار )قرار دارد. فاصله این کارخانه از شهر سبزوار ‪ ۷۰‬کیلومتر است.

اینو هم ببینید:

http://www.khorasan.ir/tabid/6345/Default.aspx

اگه اطلاعات بیشتری خواستین بپرسین. یا علی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۲۶
محمد برزوئی

روداب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی